'GOING UP THE COUNTRY'

PATRICK'S POINT PARK: WEDDING ROCK.

EEN VLUCHT PELIKANEN.

THE BIG LAGOON.

HEERLIJK WEERZIEN IN JEDEDIAH SMITH PARK Grens California-Oregon.

Smith's River

Hartverwarmend weerzien

HANS VINDT EEN LOBSTER-PADDENSTOEL VOOR DE LUNCH VAN MORGEN.

DAG 4
16 OKTOBER

'I'm going up the country, baby, don't you wanna go
I'm going to some place where I've never been before '
Cannet Heat

'Oh redwood tree
Please let us under
Wonderful redwood tree'.
Van Morrison

'Redwood tree' (Van Morrison) is op de radio. Een toepasselijk lied voor vandaag.

Vanmorgen werden we wakker bij Clam Beach aan de kust van California.
Gisterenavond was het een genoeglijk gebeuren van rond vuur zittende jongeren met gitaar en drum. Kleine koepeltentjes en gezellige rommeltjes eromheen. We kwamen net voor de schemering aan en hebben meteen een korte strandwandeling gemaakt.

Vannacht hebben we ondanks het gekeuvel en de muziek van onze buren, heerlijk geslapen. Na het ontbijt, nog een blik op zee en dan gaan we opnieuw 'en route'. Vandaag is een extra bijzondere dag, want over een paar uur, om precies te zijn 11.00 uur, hebben we afgesproken met Froukje en Piper. Op de grens van California en Oregon bij de ingang van het Jedediah Smith Park zullen we elkaar ontmoeten.
We kunnen bijna niet wachten, maar voor het zover is, brengen we eerst nog een bezoekje aan Patrick's Point en de 'Big Lagoon', die beide op onze route liggen.

Als we het park bij Patrick's Point inrijden, worden we verwelkomd door een hert...als dat een leuk begin is.
We hebben niet zo erg veel tijd, terwijl het een park is, waar je wel een hele dag kunt doorbrengen. Gaan we links of rechts? Wat zal aan deze grillige kust de beste keus zijn? We kiezen de juiste weg, want even later zien we een wegwijzer staan naar 'Wedding Rock'. Past dat ff mooi bij het thema van onze reis.
Na ook nog een stop te hebben gemaakt bij de 'Big Lagoon, moeten we haast maken om om 11.00 uur op de juiste plaats te arriveren.

En ja daar zijn ze, daar is ze, met open armen...heerlijk weerzien.
Gevieren gaan we het park in en beginnen met een picknick op een mooie plaats onder de reusachtige ceders aan de kant van de rivier. Ook de rest van de dag is prachtig. We genieten enorm: van elkaar, de omgeving en het heerlijke weer. We struinen naar hartelust bij de rivier: bouwen steenmannetjes, zoeken en vinden hartstenen en maken tot slot een heerlijke wandeling door het bos, waarbij we volop eetbare lobster-paddestoelen vinden. Voor morgen zijn we nu al verzekerd van een lekker lunchgerecht. Aan het eind van de middag rijden we via de Oregon Coastway, met zijn adembenemend mooie uitzichten op zee, strand, kliffen en rotsen, naar Myrtle Point in Oregon, waar we voor het eerst een paar dagen het dagelijkse leven van Froukje en Piper gaan mee beleven.

Schrijf een commentaar: (Klik hier)

123website.nl
Tekens over: 160
OK Verzenden.
Bekijk alle commentaren

Nieuwe commentaren

14.12 | 11:11

Mooie foto zo aan het eind van de reis. Wat een rijkdom als je zo twee maanden in en met de natuur kan zijn, in en van de wereld.

08.12 | 10:02

Lieve Hans en Mirjam,
Wat een heel mooi eerbetoon aan Rob.
Hij zou er enorm van hebben genoten. Misschien heeft hij mee genoten met jullie.
Liefs

26.11 | 19:10

Mooie foto.
Lichtheid overal!!!!

25.11 | 08:45

Weer opnieuw zeer indrukwekkende foto’s en verhalen.
Magisch allemaal!

...
Je vindt deze pagina leuk