THE MIGHTY COLUMBIA RIVER

Museum: foto van een groep pioniers

Columbia River. het was er dan weer mistig, dan weer helder.

8 NOVEMBER

We gaan het binnenland weer in en rijden via Corvalis naar de Interstate 5. Bij Corvalis komen we langs het Linn-Benton Community College, dat Sil en ik in 2016 bezochten voor Roses for Children. We kwamen toen in een shootingalarm oefening terecht, maar dat het om een oefening gaat, weet je niet meteen. Zo bizar om nu onderweg op de radio reclame te horen van een firma die geweren verkoopt:'Buy your guns and munitions at Shooter. Shooter for shooters'.

In Oregon City bezoeken we het End of Oregon Trail museum, waar de geschiedenis van de pioniers in beeld wordt gebracht. (waarover later meer).
Over de 205 rijden we daarna door naar Portland en daar nemen we de I-84 en volgen we de Columbia River. We willen vandaag en de komende dagen mijlen 'maken', want we zijn onderweg naar Moab in het zuiden van Utah. Dat gebied heeft in 2013 enorm veel indruk gemaakt; zo verrassend, daar gaan we graag nog eens terug. Dat ligt echter wel 1000 mijl verderop. Voorlopig volgen we nog de machtige Columbia rivier, die zich door tijden heen een weg heeft gebaand door een superlange canyon. Een prachtige 'scenic' route. Jammer genoeg wisselen zon en mist elkaar af en is soms het zicht slecht.
We zijn echter niet zo erg opgeschoten. Gaandeweg de dag wordt het winderig en later in de middag kost het veel energie om de camper 'op het rechte pad' te houden.
Het donker valt vroeg in (17.00uur).
De vooraf bepaalde campground hebben we al uit ons hoofd gezet, die halen we vandaag niet meer. In het donker daagt ineens een grote stad op ( zo onverwacht in dit bergachtig gebied). We nemen de exit om bij Starbucks of Mac Donalds WiFi af te tappen en te googlen voor een overnachtingsplek dichtbij.
In het donker met die vreselijke rukwinden nog doorrijden, zie ik niet zitten. Ik heb het echt gehad met de spanning die het met zich meebrengt.  Vlakbij Mac Donald ligt een grote supermarkt van Fred Meyer. Daar zijn we naar binnen gegaan en heb ik naar de manager gevraagd.
En toen was  het snel geregeld. We mogen voor deze nacht op hun parkeerterrein blijven staan.
En zo gebeurt het dat we om 21.00 uur dik aangekleed in bed liggen bij Fred Meyer in The Dalles.

Schrijf een commentaar: (Klik hier)

123website.nl
Tekens over: 160
OK Verzenden.
Bekijk alle commentaren

Nieuwe commentaren

07.12 | 12:12

Ik hoop dat jullie hier veilig doorheen zijn gekomen, het klinkt best eng in deze tijd waarin ik alsmaar over extreme weersomstandigeheden hoor! Liefs

...
07.12 | 12:06

Ironisch dat jullie overal de visie van de natives lezen en dat er een president is die het tegenovergestelde verkondigt! Mooi om te lezen overigens! Liefs

02.12 | 07:48

Ha Hans en Mirjam,
Weer een genot om jullie verhalen te lezen en ook vooral de prachtige foto’s te bekijken.
Lieve groet

...
01.12 | 11:27

Ha Mir en Hans, zojuist jullie mooie ontroerende en soms spannende verhalen en foto's gezien. Leuk om zo ook op reis met jullie mee te gaan! Liefs Mar

Je vindt deze pagina leuk